Sommarauktion

I naturskön miljö bjuds det traditionsenligt till auktion denna söndag i juli.
Då vi aldrig tidigare besökt herrgården 4-5 mil utanför stan passade vi på att packa kamera och ryggsäck med kaffe, smörgåsar och fika för en dagsutflykt till Meldersteins bruksherrgård, nordväst om stan.



Anlände lagom till visningen av objekten inför auktionen. Rutinerat folk hade med sig både ryggsäck och stolar.


Vi kikade igenom utbudet. Snabbt var det gjort. Fastnade inte för just någonting,
förutom för de stilrena vita stolarna längst ned till höger. Ett nytt tyg hade gjort susen. Nu var de inte att fundera på då jag saknade användning för dem. Fick istället än mer lust att röja och slänga hemmavid. 



Avnjöt sedan auktionsatmosfären ett tag medan medhavd fika intogs sittandes på gräsmattan. Nöjda och belåtna begav vi oss sedan vidare...

Kommentarer
Postat av: Sonja

Melderstein är väldigt vackert, har varit dit och ätit någon gång. Att de har auktion där visste jag dock inte.

2009-07-13 @ 10:09:08
URL: http://sonler.blogg.se/sonler
Postat av: keb

Det är jätte kul med aktioner

Loppis gillar jag med ! deä skitkulmen vet ju aldrig i förväg vad man kan hitta på såna ställen.

2009-07-13 @ 10:45:45
URL: http://kajsa-keb.blogspot.com/
Postat av: ibw

vilket mysigt ställe och det är hur roligt som helst att gå på auktion, folkfest.

2009-07-13 @ 20:09:58
Postat av: Helena

Vilket fint ställe! Jag måste också börja gå på mer auktioner och loppisar, har bara IKEA-grejer hemma och det blir lite tråkigt :)



Hoppas att din sommar varit mysig hittills!!



Kram

2009-07-13 @ 22:25:19
URL: http://helenasnackar.blogg.se/
Postat av: Syrran

Jag är inte van vid auktioner, tror att jag varit på ynka 3 st.



Men jag har sovit över på Melderstein i samband med en konferens för några år sedan! Det ÄR fint där och så roligt att man underhåller såna här kulturskatter! Se you! ;)

2009-07-14 @ 20:42:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0