Solligan

De gånger vi fått regn i stan denna sommar har jag njutit. Många gånger har
det utlovats vatten men oftast har lågtrycket tagit en annan väg och vikit av
bara 5 mil söder om stan.

Däremot säger jag inte att solen har lyst varje dag. Under min första semester-
vecka låg ett fint molnområde över oss precis HELA tiden. Under andra veckan skymtades solen mellan molnen då och då. Tredje veckan blev det något slags varannandags väder. Soligt, varmt och fint varvat med mer mulet och lite regn faktiskt.

Råkade hamna på solligan 2009. Och här är beviset. Veckan som avses är v 30 (20-26 juli). Luleå har den högsta stapeln på 83 timmar.

 
Finns även en sammanställning sedan midsommar (19 juni - 23 juli).
Visby (Gotland) i topp med Luleå (Norrbotten) på en andra plats. Visst något distansierad men så ligger inte stan ute i havet heller (med annan klimattyp).


Finns det ingen regnliga?

Kommentarer
Postat av: Malin

Ja visst får vi vara nöjda med semestervädret, men typiskt att jag börjar jobba imorgon, vilken prognos för denna vecka!



Hade varit spännande att se regnligan oxå, så lite regn som vi fått borde vi även vara i topp/botten där oxå.



2009-08-02 @ 21:37:54
URL: http://malkins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0