Trevlig Midsommar!!!

Midsommarhelg. Höjdpunkten av ljusa sommarnätter. Grönska och blommor 
utslagna runt omkring oss. Semestern skönt lockande och inte alltför långt borta. 

Midsommar - vad är mer somrigt än alla växter utomhus? Bjuder på foton jag 
tagit på Mosebacke, i Kungsträdgården och i Humlegården. Den gemensamma nämnaren är vår huvudstad.

Känner som vanligt inte till växternas namn. Njuter istället bara av dess prakt i dessa sommartider. Ljuvligt, eller hur?
 
Träd med gula blomklasar


Träd med underbara rosa blommor


Blomma på stånd i lila


Med dessa somriga bilder passar jag på att önska er alla
TREVLIG MIDSOMMAR !!!

En midsommar som ska avnjutas med ledighet, ljusa nätter, lugn och ro. Ahhh....

PS! Grattis E på födelsedagen idag!

Kommentarer
Postat av: Cissi

Ja midsommar är verkligen höjdpunkten av sommaren. Då görnskan fortfarande är skirt grön och inte sönderbränd. Något vi kanske inte är så bortskämnda med de senaste åren.. :o)



Ljuvliga bilder! Jag är inte så bra på blommor men jag gillar att titta på dem!



Hoppas du får en trevlig midsommar!

2009-06-19 @ 11:38:14
URL: http://cissilina.blogg.se/
Postat av: Anna

Den översta heter gullregn, jättegiftig om man äter blommorna, men o så vacker.... På 2an svarar jag vet inte, 3an ser ut som en allium?

2009-06-20 @ 19:52:34
Postat av: ibw

Vad fint du verkar ha i din trädgård.

2009-06-20 @ 23:28:21
Postat av: Carina svarar:

Cissi, Tack.. då är vi två blomgillare utan kunskap.



Anna, Rena "vi i femman". Tackar så mycket för namnen.



IBW, Fotona är denna gång inte tagna i vår trädgård även om den är rätt innehållsrik.

2009-06-21 @ 09:57:52
Postat av: Sonja

Har nollkoll på blomnamn. Glömmer t o m bort de jag köpt vad de heter.

2009-06-23 @ 19:35:59
URL: http://sonler.blogg.se/sonler
Postat av: emma kinnunen

TACK!!!men vad fina blommor!!!!

2009-06-27 @ 18:29:34
URL: http://emkin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0