En hel del...

Har listat drygt tjugo av mina favoriter från 1975-2009. Återstår att se vilka jag får uppleva (fredag och söndag) och missar (i och med torsdagens konsert).

"Out in the street" och "Sherry Darling" är mina absoluta favoriter. Observera även att "Born in the USA" (som alla förknippar Springsteen med) INTE är med på min lista. Han har så många andra bättre låtar. Ojojoj.. vilken repertoar karln har.

My lucky day (-09)
Working on a dream (-09)
Radio nowhere (-07)
Long walk home (-07)
Girls in their summer clothes (-07)
Lonesome day (-02)
Waiting on a sunny day (-02)
Empty sky (-02)
Mary´s place (-02)
The rising (-02)
Human touch (-92)
Better days (-92)
Glory days (-84)
Dancing in the dark (-84)

Atlantic City (-82)
Sherry Darling (-80)
Hungry heart (-80)
Out in the street (-80)           Min absoluta favorit - spelades bara på torsdagen!
Fire (-??)                               Favvo i annan kategori (OBS! Ej I´m on fire)
Badlands (-78)
The promised land (-78)

Thunder road (-75)
Born to run (-75)


Har precis laddat iPoden med dessa låtar samt ytterligare ett par album; 
The Rising och The River.



















Uppdaterat senare
13 utav låtarna jag skrev ned inför konserterna spelades (fet stil). En del dubbla gånger. Kan inte vara mer än nöjd.
Med facit i hand missade jag bara en låt som hoppade över torsdagens konsert.
En ynka låt men även min absoluta favorit "Out in the Street" Snyft! Men så slapp jag spöregnet också (en liten tröst).

Kommentarer
Postat av: Sonja

Jag har noll koll på hans låtar men ser att en låt som jag faktiskt gillar med honom inte är med i din lista nämligen "I'm on fire"

Men han har väldigt mycket "dagar" (days) i sina låtar..;)

2009-06-05 @ 08:32:28
Postat av: Syrran

Jag är ju inget stort Bruce fan men jag gillar Dancing in the Dark och The River!



2009-06-05 @ 08:37:56
Postat av: C a m i l l a

Jag instämmer med din systers kommentar här ovanför. Hoppas ni får kanoners konserter i alla fall! =)

Kram!

2009-06-05 @ 08:42:21
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: soffie

trevlig blogg du har,

2009-06-06 @ 21:42:24
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Carina svarar:

Ojojoj... vilken fredagskonsert han bjöd på! Grymt bra!! Lite kyligt väder men BRUCE... jag säger då bara det. Den bästa konserten jag fått uppleva. (Trodde inte det var möjligt efter fjolåret på Ullevi.) En bit in i konserten radade han upp mina favortlåtar; en efter en. GISSA om jag trivdes!!



Är tveksam till om han kan göra om det på söndag, trots att det är finalkonserten i hans "andra hemland".

2009-06-06 @ 21:50:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0