Frisyrlös

Min frissa sedan 10 år tillbaka gör sin sista arbetsdag idag! Det är inte så att hon ska ha semester. Hon ska börja plugga. Med andra ord ska hon S L U T A! Byta jobbinriktning. Gosh! Fick just beskedet. Idag.. när det bara återstår några ynka timmar av hennes yrkesbana.

Ringde bara för att skjuta fram frissatiden efter jobbet idag p g a mc-turen. VA!?! Nu blir jag inte bara oklippt utan mest trolig både frisyrlös och lurvig resten av sommaren. Hon kunde väl ha klämt ur sig det sist kan jag tycka. Tar ett tag att smälta och hitta en ny värdig ersättare. Semestertider och allt! =(

Det är verkligen inte alla som kan handskas med min tjuriga och bångstyriga hårtyp med både virvlar och självfall. Sen har jag kravet att frisyren ska vara fruktansvärt lättskött.

Under en kortare barnledighet för några år sedan gick jag hos en annan tjej som hon rekommenderade åt mig. Undrar just vad hon hette och var hon befinner sig nu? Syrran minns/vet du?

Kommentarer
Postat av: Sonja

Hitta bra frisörer här i stan är ingen lätt uppgift.

Det dräller av frisörer till höger och vänster men guldkornen lyser med sin frånvaro.

2009-06-30 @ 14:03:42
Postat av: Syrran

Nej jag minns inte vem du gått hos förut, var det ngn jag gick hos??



Annars säger jag bara, Viktoria på Forma!!

2009-06-30 @ 15:17:27
Postat av: ibs

Nej, vad trist, vet hur svårt det är att hitta en frissa som man trivs med. Själv har jag klippt hos samma i 25 år. Det finns en som heter Camilla, som har frissa i Töre, om du har vägarna förbi, hon är superduktig och billig.

2009-06-30 @ 20:01:29
Postat av: Cissi

Värsta mardrömmen när frissan slutar... De få gånger jag måste gå till en annan är jag jättenervös..

2009-06-30 @ 21:28:38
URL: http://cissilina.blogg.se/
Postat av: keb

Jag höll på att säga mister man en står det tusen åter

frissor finns det väl gott om eller?

och alla kan sina sak mer eller mindre...

gäller att prova sig fram jag...tillslut hittar man man någon som passar ......

2009-07-01 @ 13:32:13
URL: http://kajsa-keb.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0