Regn, regn, regn

Vissa dagar envisar det med att bara regna, regna och åter regna. Det har varit en sån dag idag. Det har öst ned precis HELA dagen; i större eller mindre omfattning.

Som den sommarälskande utemänniskan jag är blir jag både uttråkad och rastlös såna här dagar. Och inte ser det ljusare ut den närmaste två dygnen. Snälla jag behöver några uppehåll så jag får genomföra mina promenad/joggingturer! Gosh! Måste få känna mig nyttig.


Kände att vi var tvungna att åstadkomma någonting. Vi lade istället manken till matlagningen. Till middagen serverades:





Grekiska färsbiffar fyllda med soltorkade tomater, oliver och fetaost (ännu råa i stekpanna).







Sallad på morot, gurka, ruccolasallad, röd paprika, fetaost och rödlök.
Stänk av finaste italienska citronolivoljan över alltihopa.








Servera färsk potatis till. 



 
 

Ingen inspiration infinner sig, slår omvartannat på och av datorn, absolut inget på tv:n heller. Vankar av och an och tittar ut med jämna mellanrum.

Börjar inser att jag/vi inväntar morgondagen och med den ännu en arbetsvecka. Ja, jag säger ju att jag/vi är uttråkade. Men, men... såna dagar måste finnas för att man sen ska uppskatta de andra dagarna.

Hmmm... måste kanske köra igång ett nytt hemmaprojekt.

Kommentarer
Postat av: keb

ser gott ut det där!

2009-06-14 @ 22:12:46
URL: http://kajsa-keb.blogspot.com/
Postat av: C a m i l l a

Samma här, jag blir galen då jag inte kan gå ut och röra på mig... I går tog jag på mig gå-kläder ett par gånger och var på väg, men insåg att det helt enkelt inte gick. I kväll ska jag ut och stavgå eller jogga lite. :)

Maten såg SÅ god ut! :)

Kram!

2009-06-15 @ 12:23:27
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: ibw

liknande biffar som jag brukar göra, mycket goda. Ang promenad, så går det bra att ta en promenad i regnväder,köp bra regnkläder som kan andas.

2009-06-16 @ 14:24:53
Postat av: Syrran

Gratis uppkoppling på hotellet här i Gbg!! Tur att datorn fick följa med. Nää nu måste jag logga ut o sova lite, tänkte bara säga att det mest troligt löser sig med jobb för mig i alla fall, andra på firman som visat intresse! Sen har en av bemanningsfirmorna redan ringt o bett mig ringa upp!

2009-06-16 @ 22:45:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0