Hotellet


 





Där vi bodde fanns en ENORM jättekula utanför sovrums-
fönstret. ;)
Globen kallades den visst.

T o m inne i frukostmatsalen kunde man blicka ned över planen inne i denna jättekula.














Alla vägar bär till Rom... nej snarare till denna stora vita kula.

I storstäder har jag en förmåga att vända på vädersträcken. Dock inte här ute på Johannishov eller i Gamla stan. Desto oftare inne i kvarteren på Söder- eller Norrmalm.









Av någon anledning fick vi ett dubbelrum som var det mest gigantiska vi upplevt. Sängen (med motordrivning för både huvud- och fotändarna) stod snett vinklad mitt i rummet.


Rena utrymmena för dans runtomkring. Nog vet jag att vi rymdes på de 25 kvm plus hall och badrum. Misstänker att det var ett handikappsanpassat rum.

























 
























Frukosten gick inte av för hackor. Utöver det normalt gigantiska frukostutbudet fanns t o m smoothies och brieost. Som vi åt! Vi klarade oss lätt till fram middagarna. Här kan vi definitivt bo fler gånger.

 
T o m fiskarna i frukostmatsalen bodde i en kula. ;)


Lärdom

Har konstaterat att det går att klara sig utan hårborste under en långweekend
i kungliga huvudstaden. Glömde den helt oförklarligt hemma i toalettskåpet.

Kommentarer
Postat av: Syrran

Ja det är ett fint hotell som jag bott rätt mycket på, dels i jobbet när jag gick utbildningen på Företagsuniversitetet och privat m hela familjen.

2009-06-09 @ 12:27:46
Postat av: keb

varje gång vi åker förbi globen n är vi är i sthlm säger min man kolla där uååe längst upp på globens tak där ser du ett

"avgasrör" som han har gjort:))

Han menar kanske en ventilations rör..

intressant eller hur :)

2009-06-09 @ 14:34:14
URL: http://kajsa-keb.blogspot.com/
Postat av: Sonja

Kul att ni gillade rummet så ni inte behövde byta (igen!)...;)

2009-06-09 @ 15:32:37
Postat av: Carina svarar:

KEB, Synd jag inte kände till det innan så jag kunnat spana efter "röret".



Sonja, Hahaha... ja just ja. Vi har ju haft en tendens att byta rum på våra hotell. Men även byte av hotell.

2009-06-09 @ 16:28:02
Postat av: C a m i l l a

Har också bott på Globen hotell, det är jättefint! Frukosten är kanonbra, även rummen. De har rustat upp hotellet sista åren, det var lite slitet för några år sedan.

Kram!

2009-06-09 @ 22:01:23
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: emma kinnunen

cola fiskar!!!

2009-06-27 @ 18:32:09
URL: http://emkin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0