Grand finale

Har inte hunnit blogga alls i helgen. Vi har verkligen haft fullt upp.

Finalen i den svenska melodifestivalen gick ju av stapeln i lördags. Själv höll jag på Alcazar och Måns Zelmerlöw som efter folkets röster slutade som fyra
resp femma. De dalade därmed från sina toppositioner efter juryrösterna.
Jag är väl lika konservativ som vissa av jurygrupperna; även om deras tolvor fördelades över en mängd olika artister.





Malena vann med sin operapoplåt. Hon har verkligen sångröst och låten sticker
ut, något som är ett måste i den europeiska tävlingen. Håller tummarna att det också visar sig i Moskva i början av maj.

Kommentarer
Postat av: Syrran

A hejade på "Månsi", E på EMD. Jag gillar både Måns, EMD o Alcazar men gillar INTE vinnarlåten. Hon sjunger bra och har utstrålning men låten är för mycket opera för min smak.

2009-03-16 @ 09:00:43
Postat av: keb

jag har inte kollat så mycke melodifestivaler tidigare

Men i år har jag sett många deltävlingar faktiskt,

missade dom två sista.

Men jag hejade verkligen på hon som tog hem det tillslut hörde det på radio på väg hem från stugan

dags med lite förnyelse i den tävlingen.

2009-03-16 @ 16:28:20
URL: http://kajsa-keb.blogspot.com/
Postat av: IBW

Jag har hejat på Malene sedan första gången jag hörde henne. Jag gillar verkligen låten och hón har karisma.

2009-03-16 @ 18:15:44
Postat av: Malin

Jasså det är mostrarna som röstat! ;)

2009-03-16 @ 18:28:00
URL: http://malkins.blogg.se/
Postat av: C a m i l l a

Hej! Jag har flyttat...

Kram!

2009-03-16 @ 22:08:05
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0