K.O - knockout

Börjar undra om det är någon bacill som jäckar mig. I söndags blev jag varm bara av att röra på mig inomhus. Vaknade sedan med fin huvudvärk på måndags-morgonen. (Det har blivit några huvudvärksdagar på sistone.)
Inbillade mig att jag bara sovit oerhört tungt. Fick dock efter arbetsdagen, snöskottningen och middagen skjuta fram entimmes promenaden och ge vika för filten och soffan.


Stupade kl 19 (knockout) och förmådde inte vakna ordentligt förrän strax innan väckarklockan skulle sätta igång kl 05:45 tisdag morgon. Huvudvärken borta!! *Lycklig* Ut och skottade undan nattens snö från garageuppfart och plogvall. Ännu långt efter dusch och grötfrukost bara fortsatte värmen spruta från 
kroppen. Ville aldrig sluta. Det är verkligen inte normalt.

Jag vill, vill, vill inte bli sjuk. Nu startar förnekelseprocessen.

Kommentarer
Postat av: Syrran

Det skulle inte förvåna mig om dina axlar o nacke tagit stryk av allt takmålande och snöskottande, jag får liknande symptom + härlig huvudvärk av liknande övningar. Såvida det inte svider o värker i halsen? Då brukar det vara baciller på g.



Sitter här sjösvettig efter ett snöskottningspass som heter duga, konstigt att det tar en timme att skotta bort plogvallen på vår sida när grannen mitt emot som inte har ngn plogvall alls att tala om...grr

2009-03-03 @ 14:11:34
Postat av: C a m i l l a

Usch, det är så himla jobbigt att gå omkring och känna sig halvhängig, det har jag gjort hela vintern tycker jag... bättre att det bryter ut och så blir man pigg sedan.

Krya på dig!

Tack för vallningstipsen! :) Jag åker med min pappa, som är jätteduktig skidåkare - så han hjälper mig, annars hade jag inte kunnat åka alls tror jag. ;) I går lade han på klister, men inte förrän vi kommit fram och då hade skidorna tyvärr hunnit bli lite kalla, så det var jättesvårt att kunna stryka ut klistret då.

Nu töar det för fullt här och det var kanske säsongens sista skidtur i går. Tråkigt!

Kram kram!

2009-03-04 @ 11:52:14
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: keb

ajaj dags att varva ner tror jag och lyssna på signalerna inte gå emot dom...

kram

2009-03-04 @ 18:50:42
URL: http://kajsa-keb.blogspot.com/
Postat av: Leonora

Hoppas du haft en härlig dag :)

allt väl?

2009-03-04 @ 19:05:43
URL: http://magiskaminnen.blogg.se/
Postat av: Sonja

Huvudvärken kommer nog från takmålningen, jag kan inte arbeta länge med armarna uppåt innan det blir huvudvärk dan efter. Hänga gardiner i ett fönster går bra om det inte tjorvar för mycket eller torka av ett tak i ett mindre rum funkar också.

Men takmålning.... känner huvudvärken bara av tanken!

Kanske även dags att lyssna på kroppen och vila den ett par dagar..?

2009-03-04 @ 19:28:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0