Ljuvliga söndag

Vaknade kl 7 (andra gången denna helg). Uppstigning 30 minuter senare. Skönt att komma sig upp i tid när vädret visar sig från sin bästa sida.

Datoriserade lite (läste bloggar och tidningar). Konstaterade bl a att vårt grannland i väster tog hem Eurovisionen igår. Gillade låten! Såg bara början av programmet som jag INTE skulle se. Firar dessutom nationaldag idag. Gissar att denna dag firas rejält västerut. 


Frukostintaget i solen ute på altanen. Ynka 10 grader i skuggan på morgon-kvisten men redan mycket varmt och behagligt ute i solen. På vår altan fläktar det inte det minsta då den ligger väl skyddat av två väggar och ett plank. Passar mig perfekt. Inga problem heller att sitta i morgonrocken om man så vill. Liten skogsdunge bakåt innan nästa villaområde. Najs!



Hann spendera någon skön timme i denna solstol innan jag väckte J. Sen har vi gått an och fått uträttat både det ena och det andra. Vi har verkligen förenat nytta och nöje. Sånt gillas.
Golvsocklingen är klar fram till trappräcket. Utav taklistningen kvartstår bara lite grann. Framförallt kring just trappen. Färdigställs nästa helg. Vinterkläderna är nedpackade (äntligen). Svängde fam MM & SB på en kaffetår med fika. Har även tvättat och gjort en cykelöversyn. Borta är gruset från maskineriet.



Vår gamla brevlåda gick i pension idag. Ni minns kanske att jag berättat om
den snea och vinda skapelsen som måst haft påhälsning av något fordon (förmodligen en snöröjningsvariant).
Nu står där istället en ny, stor och ståtlig postlåda. Snyggt och prydligt intill kantstenen som omgärdar vår uppfart. Nu tillhör vi gemenskapen på vår gata. Men slipper framförallt skämmas var gång man passerar brevlådan.

 
                              Före                                            Efter

Tänkte komma över husnumrets siffror till lådan. Siffror ska även upp på fasaden inom kort. Ska bli slut på vår okända adress.

Bjuder på en närbild i annan vinkel på vår gamla brevlåda. Den hade verkligen levt ett hårt liv. Hihi. (PS. För rätt pris är ett ägarbyte snabbt gjort. ;) )


Kommentarer
Postat av: C a m i l l a

Så snyggt med ny postlåda. Den gamla var verkligen ganska "medtagen"... ;)

Och de där stolarna älskar jag, jag satt och sov i solen i min i går. ♥

Kram och hoppas på en fin vecka!

2009-05-18 @ 07:23:41
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Syrran

Ohh vilken härlig helg! :)

Funderar på att investera i en solstol jag med, nu när barnen är lite större kanske man hinner vila sig i den ngn gång? Vi måste laga o måla planket där vår postlåda hänger, det är ngn som kört på den, och det är INTE jag ! ;)

2009-05-18 @ 09:41:53
Postat av: Sonja

På förra årets sommarönskelista stod ju en solstol, men det kanske är en onödig investering då jag inte har ro att sitta i en sån. Är trappsittare, saknar verkligen trappen hemma i Ötå, där kunde man sitta i timmar och ha picknick.

2009-05-18 @ 13:32:52
Postat av: keb

Det har varit en undebar helg med kalasväder verkligen!

Det var runt 18-19 när vi var i stugan. lite svalare här hemma,skulle jag tro.Det brukar inte vara så varmt på vår och försommar efter kusten.

men då får vi njuta av inlnadsklimat i stiugan istället.. ser framemot nästa helg då det bli lite längr visstele där.

2009-05-18 @ 14:44:43
Postat av: ibw

Så varmt har vi inte haft. men värmen är på gång, tror jag.

2009-05-18 @ 20:55:01
Postat av: Junitjej

En sådan fin postlåda ni har skaffat!

2009-05-19 @ 06:14:25
URL: http://junitjejen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0