Tapeterna på plats

Tapetseraren har jobbat på i veckan. I fredags färdigställde han sitt verk. Vi är sååå nöjda. Fondväggen... sitter som en smäck!! Gillar den skarpt. Den gör sig verkligen på den väggen.

De övriga väggarna blev inte så vita som det var tänkt. Tapeten går lite i grått. Jag är övertygad om att det relativt lilla ljusinsläppet och fondväggens färger påverkar tapeten. Men med facit i hand är det bara bra. Var lite rädd att det skulle bli sjukhuskänsla med allt det vita. Men nu slipper jag oroa mig. =) 

Bilderna avviker en del från verkligheten. Men under fönstrena ser man att vi målat vitt bakom elementen.

            
            
Nu ska lister kring dörrar, tak och golv inhandlas om komma på plats innan rummet får fyllas på med möbler igen.

Därefter får vi sätta punkt på detta vårprojekt. Nästa projekt blir att ta sig an furutrappen med trappräcket. Det är inte måttligt hur det ser ut nu. Nej, vitt
ska det bli. Drömmer även om eksteg i trappen. Återstår att se hur det blir...
Det får bli sommarens lilla regniga dagar projekt. Sommaren ska ju trots allt avnjutas utomhus. 

Kommentarer
Postat av: Syrran

Jag har ju haft förmånen att redan kika på det live, och det är JÄTTESNYGGT!! Vilken förvandling!!

2009-05-10 @ 22:51:18
Postat av: Sonja

Snyggt med fondväggen på den väggen, sätter idéer i huvet på mig...;)

2009-05-11 @ 08:21:41
Postat av: C a m i l l a

Sååå snyggt det blev! :) Supersnyggt verkligen!

Kram!

2009-05-11 @ 08:41:12
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: C a m i l l a

Sv: Det är en kompis kompis som är frissa som brukar klippa oss på helgerna, det är så skönt att slippa gå en vardag efter jobbet.

2009-05-11 @ 15:48:57
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Anonym

fint det blir!

2009-05-12 @ 15:58:02
Postat av: keb

som sagt var mycket fint det blir glömde skriva vem som tyckte det :-)

2009-05-12 @ 15:59:18
Postat av: ibw

Jag gillar ju vitt, det är så lätt att kombiner olika gardiner och fondvägg. Det ser fint ut

2009-05-12 @ 21:46:16
Postat av: Ellasmamma

Så fint det blev, det måste ni väl vara riktigt nöjda med. Fondväggen var häftig, inte ofta jag har sett ränder på den ledden. Sen ska man aldrig underskatta vitt, i alla fall inte som ersättning av furu, det blir såå snyggt, så hoppas ert trappprojekt går bra när ni kommer dit.

2009-05-12 @ 23:20:27
URL: http://ellasmamma.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0