Krattat

Tänk vad lite sömn bidrar med. Sov nio hela timmar i natt. Så ljuvligt så. Medens återvänder kraft, ork och energi.

Efter jobbet idag avslutade jag krattningen av gården. Något som jag påbörjade i söndags.
Två sopsäckar blev resultatet för tre timmars jobb. Dumpade på återvinningscentralen och allt.

Nu får gräsmattans grönskning sätta fart på allvar.

Kikade även i våra rabatter och kunde konstatera att en och annan blomma kikar fram. Speciellt i blombänken i söder har det hänt en hel del. Fråga mig bara inte vad det är för växter. Där är jag ännu för grön. Haha...


             

Har även rensat upp i och kring trädgårdsdammen. Återstår att se om jag/vi får till den i år. Känner mig allt lite orolig. Kan bara göra vårt bästa. I värsta fall får vi vara utan fontän och det cirkulerande vattnet. Men jag ger inte upp förrän efter några försök. Lite senare dock.


Kommentarer
Postat av: Syrran

Klart att ni måste få igång dammen!! Så mysigt med porlande vatten i trädgården. Om jag vågar gissa på dina blommor (jag är verkligen ingen expert) så tror jag att de små bilderna kan vara ngn Funkia till vänster och ngn daggkåpa till höger. Hoppas ngn annan kan ge bättre besked, kanske mostern med gröna fingrar?

2009-05-14 @ 22:35:22
URL: http://malkins.blogg.se/
Postat av: ibw

Ja, det är otroligt roligt att se när växterna kommer upp under våren. SJälv har jag ingen trädgård, men skall plantera spaljejordgubar i stora krukor och jätteblåbär och dessa skall frodas i min lilla balkong på 9 m2

2009-05-14 @ 22:40:25
Postat av: Sonja

Den nere till höger är en Daggkåpa, de är fina.

2009-05-15 @ 11:58:04
Postat av: C a m i l l a

Hoppas ni får igång dammen! Vi har också en liten damm och ett "vattenfall" i slänten på vår tomt och det är så mysigt att sitta och lyssna på porlandet. Dock läcker den som ett såll, så vi måste försöka hitta det och åtgärda det... nu måste vi fylla på vatten varje dag.

Kram!

2009-05-15 @ 22:31:22
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0