Nytta och nöje

Häcken är frisserad. J har socklat allrummet. Och jag har bakat en blåbärspaj
Det blev en smuldegsvariant. Fick gäster av Anders, Sigge och Danne. Pajen gick åt som smör i solsken där vi satt på altanen. Har även suttit ett par timmar i solstolen och lapat sol. Ljuvligt!

Gissa vad nedanstående bild får symbolisera?


Jo, att jag har badat idag. Ja, ni läste rätt. Var i innan middagen och inte bara en gång utan två för att säkerställa att det inte gick för fort. Några simtag vardera gångerna. Inte farligt kallt heller. Tro mig.. kanske lite svårt att övertyga er den 16 maj. Men mamma hon förstår mig allt...

Middagen idag bestod utav grillad fläskfilé och tomat, creme fraiche röra med äpple, rödlök, gräslök, lite citron, salt och peppar samt klyftpotatis. Till det ett
par glas rött. Riktigt, riktigt gott.


Kommentarer
Postat av: Syrran

Du är ju alldeles stollig du! Jag har inte ens snuddat vid tanken att bada än och det lär nog dröja ett tag. Vi grillade oxå till middag, o planerar att grilla till lunch i morgon igen..så härligt att leva livet på altanen igen!! =)

Fast jag har oxå samlat steg, mest med cykeln, skall försöka höja mitt stegsnitt så här i slutet av tävlingen, så det är bara att ligga i.

2009-05-16 @ 23:11:06
Postat av: Farsan

Isien gick i sjön i Torsdags. Morsan var också och simmade i sjön i morse innan hon for till jobbet.

2009-05-17 @ 17:28:39
Postat av: Sonja

Badat redan! Fryser bara vid tanken, feg som jag är.

Vi grillade också på lördagen och hade en liten släktmiddag.

2009-05-17 @ 20:01:10
URL: http://sonler.blogg.se/sonler
Postat av: C a m i l l a

Det lät kallt med bad redan, men den där maten - den skulle jag kunna dö för! Gud så gott!

Kram!

2009-05-17 @ 22:09:42
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0