On ice


I förra veckan drog hockeyns elitserie igång för denna säsong. Lyckades komma över biljetter till de två första hemmamatcherna, i en för säsongen ombyggd arena. 
4,5 meter högre i tak och en jumbotron (stor bildskärm ovan isen) som inte längre skymmer motsatta sidan av läktaren. En ny stor ståplatsläktare på den ena tidigare outnyttjade kortsidan där supporters med trummor, ramsor/sång och enorma flaggor numera huserar. För att inte tala om det nya makalösa ljudet. Kort och gott har vår ishall omvandlats till en välplanerad arena.

Kvar är ismaskinerna i den färgglada skruden. Liksom björngapet som laget gör sin entre igenom. (Känns dock lite passé anno 2009/2010.)

På premiärenmatchen (hemma) framfördes nationalsången av "The mezzosopran".

Årets lag känns hoppfullt och på nått sätt mera Luleå med flera hemvändande spelare. Förlusten av Ötå-sönerna har ersatts av de lika samspelta kanadensiska bröderna Abbott. Unga, långa målvakten A Nilsson har överraskat. Saknar dock förlusten av den slovakiske forwarden Bartecho.

Matcherna då?
Mot Södertälje i lördags blev rena målfesten: 8-2
Igår måndags mot Linköping: 2-0

Två segrar på tre matcher är olikt laget som brukar starta mindre bra om höstarna. Ger mig på att tippa laget som sexa efter grundserien.

Kommentarer
Postat av: Mårten

Bartecko är slovak!

2009-09-29 @ 08:36:49
Postat av: Sonja

Och min sambo träffade du där i lördags men träffade du min äldste son i måndags? (Var där med sin morbror)

Undrar när det blir min tur att bli bjuden på match?

2009-09-29 @ 09:15:47
URL: http://sonler.blogg.se/sonler
Postat av: Carina svarar:

Mårten, Tack. Det är rättat nu.



Sonja, Nej jag träffade inte M igår. Gillar du hockey? Kan ev komma över nån biljett om du vill/kan följa.

2009-09-29 @ 09:28:56
Postat av: Carina

Hmmm, brynäs förlorade igår igen, börjar inte alls bra detta! En förlust mot frölunda dessutom som är värst av dem alla att förlora mot, beror på att min man håller på dem ;-)

2009-09-30 @ 06:40:03
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0