25 meter bort


Häromkvällen fick jag äran att följa med en vän till skyttebanan. En tavla placerades ut 25 meter bort. Fick noggrant lära mig vapenhanteringen. Magasinet fylldes och pistolen laddades. Siktade med hjälp av bägge händerna. PANG! PANG! PANG! Skott avlossades. I början gick de ovanför. (Ville till att lyfta pistolspipan i skottögonblicket.) Mot slutet samlades skotthålen på tavlan. 

35 tomhylsor lämnade jag efter mig. Det var en upplevelse.

Vapen är oerhört respektingivande. Otäck och förödande manick. Är oerhört glad att jag bor i ett tryggt land med lagar och restriktioner kring vapen och dess hantering.

Kommentarer
Postat av: Sonja

Usch, var det en sån där "riktig" pistol. Själv har jag bara testat luftgevär och luftpistol. Det räcker!

2009-09-23 @ 08:34:13
URL: http://sonler.blogg.se/sonler
Postat av: Syrran

Vi har provat pistolskytte m riktig pistol på jobbet, jag tycker det är skoj att skjuta prick, brukar gå rätt bra oxå om jag får säga det själv!

2009-09-23 @ 21:25:53
Postat av: Maria

Har du gått med i en skytteklubb? Jag har varit med i Älvkarleby skytteklubb. Fast det var i början av 90-talet.Sköt du med 9mm pistol eller revolver? Jättekul, verkligen! Vilka fina bilder på sidensvansarna!//Kram Maria

2009-09-24 @ 18:44:50
URL: http://mariavestman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0