Återhämning

Detaljer (klickbilder) som avslöjar var jag spenderade helgen.    
             
                           
I avslappnad stugmiljö. En underbar helg i gott sällskap, höstprakt, värmande sol och behagliga 15 grader. Skönt att kunna skutta omkring i byxor, långärmat och bara fötter i sandaler.

Skuttade även på den stooora studsmattan med höga benlyft så pass att träningsvärk uppstod dagen efter. Innan den sen plockades ned inför vintern.

         
Med kameran på axeln spatserade jag, syster och systerson uti skogen.
A fick agera modell. Stora fina lingon med händerna i hjärtform.

                   
På vår tur passerade vi massor av röd/vita svampar. Fina i sin färgprakt.

         
Mmm... hur gott är det inte att äta morötter direkt ur lmammas land? "Tvättas" endast genom att gnuggas mot gräset.

         
         
                                      Skotergaraget i höstskrud.

            
            
         
På lördagen intog vi surströmming. Strömming, salt, vatten och kärlek som det stod på burken. Hej hopp... det var faktiskt gott! Tredje gången gillt. Givetvis i klämma med potatis, lök, gräddfil och tomat.

                     
         
11 gradigt vatten i sjön. Ett par dopp från bastun på lördagskvällen. Men även 
ett dopp utan bastu mitt på dagen i söndags (13/9).

Uppdaterat senare
Höstens sista bad togs efter en stavgång måndagen den 14 september.


Kommentarer
Postat av: Syrran

Vad fina bilder!! =) Gillar lingonhjärtat! Å visst var det gott m surströmming!



Fast bad i sjön avstod jag gärna.

2009-09-15 @ 20:09:38
Postat av: Sonja

Härlig helg verkar det ha varit och som vanligt underbara bilder.

Jag är fortfarande grymt imponerad av ditt envisa badande..;)

2009-09-15 @ 21:27:33
Postat av: Maria

Mmmm! Surströmming är underbart! Men Mannerströms har jag aldrig hört talas om, tror inte att det säljs här i Gävle!? Badet hade jag aldrid fixat i den temperaturen, ska väl vara en riktig norrlänning till det...!=)

Ha de bra//Kram Maria

2009-09-17 @ 09:42:46
URL: http://mariavestman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0