Höst i stugan

Efter lite övertid i fredags fick ett SMS mig att ta ett snabbt beslut och strax var jag på väg.

Minns att jag där bakom ratten i bilen fick den märkligaste tanken precis när jag lämnade asfaltvägen och tog in på grusvägen, bara 15 km kvar till slutmålet.

"Aldrig är väl en grusväg så fin som när den är nyhyvlad och nygrusad!"

Ja, ni hör. Värsta Ernst-filosofin! Hade det inte varit för att jag mår sååå himla bra hade jag blivit lite fundersam.

Den enkla servetten får symbolisera det lite enkla och ack så sköna stuglivet.

Hur avslappnade är det inte att komma ut till stugan och en vedeldad utebastu?
Bara att ta av sig och kliva in i värmen. Ahhh...

Sen hade vi så mycket att uppdatera jag och syster att klockan hann bli midnatt innan sängen lockade.

Under lördagen avverkades det sista av stugmålningen (sommarens utbyggnad)
innan middagen.


Trodde ALDRIG att jag skulle säga det. Men jag tycker om surströmming!
Efter några års peu-un-peu ätande är jag nu där. Men hela firrar ska det vara
och inte vilken sort som helst.


Mammas alltid lika fina och goda bakverk! Blåbärspaj på nyplockade bär till efterrätt. Intag trots utebliven träning denna helg. Ynka 100 hopp med höga benlyft på stora studsmattan räknas inte.

Hösten har anlänt. Lite gult skymtas i björkarnas lövverk. Inne i stugan sprider kaminen ljuvlig värme. Utsikt från sköna sängen på lördagskvällen.
Kan det bli bättre?

Kommentarer
Postat av: Marianne

Oj, oj, oj.. Den klämman ser bara helt underbar ut...slurp

2010-08-29 @ 16:33:47
Postat av: Carina

Just det där som är så otroligt mysigt med stuga,

den totala avkopplingen. Om man inte har en massa projekt då såklart! Mysigt der det ut iaf :-)

Kram Carina

2010-08-29 @ 16:53:58
URL: http://skalet2001.blogg.se/
Postat av: Syrran

Mmm ja det är gott med surströmming, sorten på bilden är jättebra! Men då innehåller den även kärlek! :)



Och blåbärspajen därefter, MUMS!



Helgen hade varit perfekt om vi sluppit stressa iväg i morse pga en massa andra åtaganden, för att inte tala om missödet m mina foton... :(

2010-08-29 @ 20:13:06
URL: http://malkins.blogg.se/
Postat av: Sonja

Mmmm, vilket härligt inlägg!

Jag riktigt känner bastuns värme, det härliga att få avhandla allt med en förtrolig, sältan av strömmingen, blåbärens sötma och jag hör eldens rogivande sprakande.....

2010-08-29 @ 21:16:29
URL: http://sonler.blogg.se/sonler
Postat av: Jill

Surströmming har jag aldrig vågat mig på att äta. Men den där blåbärspajen skulle jag gärna sätta tänderna i. Mums, vad god den ser ut!



Kram!

2010-08-29 @ 21:30:19
URL: http://juvelia.wordpress.com
Postat av: Camilla

Jag måste också tveksamt erkänna att det inte var lika äckligt i år, som det brukar. Jag fick nog i mig en halv rensad filé i alla fall.

Det kanske är en ovanligt god årgång på suringarna i år? ;)

Åh, stugmys.... vill också ju!

Kram kram!

2010-09-02 @ 16:28:36
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0