En olycka kommer sällan ensam

Detta OS kommer att gå till historien. Anledningen? Det urkassa arrangemanget och säkerhetstänket!

- En död i rodel innan spelen ens hanns invigas. Flög över rodelkanten och smackade in i en stolpe.
- Funktionärer som skickar iväg skidåkare i jaktstart i fel tid. Inte bara en gång utan två gånger under en och samma dag. Lär man sig inte?
- Därefter kanar en uppvärmande sprintåkare av den isiga skidkurvan med fel dosering utan skyddsramp eller nät. Faller 1,5 m ned in under stor gran och landar i ån! 

Slut där? Tyvärr inte. Såg ni damernas störtlopp igår?
- Tjejen innan det seadade fältets start som störtade precis före målfållan och istället för att fångas upp av ett skyddsnät som saknas/är för kort intill målstolpen i flyger hon i horisontell ställning handlöst över ett hopp (får inte finnas, ska ju vara plant) och landar likt en livlös kropp i målfållan.

Det var efter denna insident jag bestämde mig för detta inlägg!

Å vad händer sen?
- Jo, vår Anja håller fullständigt på att slå ihjäl sig vid landningen i det sista 60 m hoppet i en fart av 110 km/tim. Vurpor händer i störtlopp och med dem farterna blir utfallet lätt katastrofala. MEN... att starta ett störtlopp som endast EN åkare kunnat fullfölja förträningen i! Snacka om att åkarna inte vet vad de startar i.

Nej, vilket arrangemang kanadensarna bjuder på i OS. Undrar hur det sett ut om spelen arrangerats i vårt organiserade säkerhetsland.

Kommentarer
Postat av: Syrran

T.o.m. av det lilla jag sett så håller jag med om att det varit oproffsigt arrangerat. Förutom det dåliga säkerhetsanordningarna (värst givetvis), så verkar de ha dåligt datasystem, dålig information till tv-tittarna och allmänt rackel.



2010-02-18 @ 07:51:49
Postat av: Carina

Förhoppningsvis bättre än detta i alla fulla fall!

Svårt att tro att det skulle kunnat bli sämre än detta arrangemang. Och vet du vad, det är 1½ vecka kvar!! kan hända massor med fler tråkigheter!

2010-02-18 @ 07:56:47
URL: http://skalet2001.blogg.se/
Postat av: Sonja

Trots mitt ointresse har inte ens jag missat det usla arbetet från arrangörerna, (känner mig nästan lite proffsig..;)

2010-02-18 @ 08:57:27
URL: http://sonler.blogg.se/sonler
Postat av: ibw

Säkerheten har inte varit den bästa och många små missar lite här och lite där. Trist.

2010-02-18 @ 19:23:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0