S N Ö

Nej, vi är inte insnöade. Bilden ljuger en aning, då den är tagen på övervåningen. Däremot har snöstormen nu har bedarrat.

Kl 6 igår bitti syntes ingenting utav den. En timme senare kom snön. Yrväder!
Nu ett dygn senare verkar den ha bedarrat. Just inkommen från säsongens första morgonskottning (30 min/pers). Passet efter jobbet igår blev en riktig genomkörare av kroppen. (Jämställs med söndagens 8,8 km promenad.)
 
Med varsin handplog (modell större och något mindre) hittade vi åter vår garageuppfart efter 80 minuter. Tänk om man varit ensammen... 

Snö är vackert i både frusen vattenform liksom smycken.

Kommentarer
Postat av: Syrran

Ja det blir lite spännande emellanåt m vädrets skiftningar. M åkte på all skottning i morse efter plogbilens framfart inatt, jag behövde bara skotta lite runt bilen för att ta mig lös i morse.

2010-01-28 @ 08:55:50
URL: http://malkins.blogg.se/
Postat av: Sonja

Skottar också snö för första gången denna vinter, H ligger i förkylning. Dock tog han gården med slungan när han kom hem igår. Det var ändå en timmes skottning på kvällen för mig och 30 min i morse för att ta plogkarmen, resten blev kvar till kvällen.

2010-01-28 @ 09:36:33
URL: http://sonler.blogg.se/sonler
Postat av: Camilla

Ha ha... den sista meningen var bra. =) Men jag gillar snö i spåren också.

Stackare som har sån supermegauppfart att skotta, det är ju värre än värsta motionspasset ju. Nej, nu räcker det med snö för den här vintern va? Det här kommer att ligga kvar lääänge!

Kram kram!

2010-01-28 @ 12:48:40
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: ibw

fin bild

2010-01-28 @ 19:38:12
Postat av: Helen

Hos oss hade vi rustat för oväder av stora mått. Radiovarningarna gick omlott och vi satt redo. Ingenting hände. Absolut ingenting, eller jo förresten jag tror det blåste till lite vid lunchtid igår, ca 3 minuter. Kanske det var det som var ovädret :-)

2010-01-28 @ 23:13:34
URL: http://helensvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0