Påminnelsen

 
Har nu avverkad min första anställningsmånad i färg, tapet-, golv-, städmaterial- och bilfärgsbranschen. Puh, vilken lång beskrivning. ;)

Fick i alla fall en vit präktig orkidée när jag slutade mitt gamla i rörbranschen.
Har inte visat den förut. Vid fototillfället stod den i hallen. Numera ståtar den i vardagsrummet.

Den påminner mig lite om det som varit. Men inte kommer jag att glömma även om blomman skulle vissna. Passar i alla fall på att njuta av dess prakt så länge den varar. Dryga månaden nu.

Min förra orkidé som jag fick av svärmor under semestern blommade fram till jul. Men så stortrivdes den i det ljusa uterummet. Så seglivad lär denna inte bli.

Kommentarer
Postat av: Malin

Min vackra orkidée el det var ju eg makens slutade blomma precis före jul..



Minns nu att jag har kvar lite av presentkortet på Interflora som jag fick fr redovisn, dags att köpa lite tulpaner tror jag.



2010-01-26 @ 20:55:08
URL: http://malkins.blogg.se/
Postat av: Carina svarar:

Jaaa... krispiga och vårfräscha tulpaner!!

2010-01-27 @ 06:41:39
Postat av: Sonja

Vita orkidéer, nog är de vackra!

Du kan en hel del olika branscher vid det här laget!

2010-01-27 @ 08:35:11
URL: http://sonler.blogg.se/sonler

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0