Farsan


Mitt inne i tredje semesterveckan. Lägger mig vid midnatt. Vaknar efter bara
3 timmar. Klarvaken! Ger efter ett tag upp försöken till att somna om. Så här
har jag nu hållit på under drygt två veckor av min semester.

Uppsöker soffan och sätter igång filmen "Farsan". I slutet av filmen kommer jag på mig att fälla några tårar. Berörd eller ett tecken på trötthet? I alla fall en medelmåtta till film. Betyg 3. Återvänder till sängen kl 5 och somnar som ett barn.

Det måste vara kaffet som spökar. Lovar mig själv att i fortsättningen INTE dricka kaffe efter kl 18. Föredrar hellre att kunna sova. Semester och allt.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Stackare, du har nog mycket att tänka på! ♥

Vi har haft så himla varmt hela sommaren, att det är omöjligt att sova hela natten. Man vaknar och somnar och vrider sig och somnar och vaknar... blä!

Kram kram!

2010-07-21 @ 17:52:29
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Carina

Låter som du har många "järn i elden" eller svåra beslut att ta! Hemskt när man är inne i en sån period som du är nu, vet av egen erfarenhet.....

2010-07-22 @ 07:56:14
URL: http://skalet2001.blogg.se/
Postat av: Sonja

Sömnproblem är inget kul, har det själv. Sover några timmar och vaknar, sen dröjer några timmar innan man somnar om.

Misstänker stress eller hormoner (är plaskblöt i svett när jag vaknar), kvällskaffet kan också vara en bov, eller kvällsluren på soffan som man tar för att man sov så dåligt natten innan (ond cirkel).

Är tyvärr så van, då det pågått säkert över ett år, att jag inte funderat på åtgärder.

Hade faktiskt en natt helt nyligen då jag inte vaknade förrän kl 5!!

2010-07-22 @ 11:08:00
URL: http://sonler.blogg.se/sonler
Postat av: Sonja

Farsan var vi tre familjer som var och såg, vi tyckter den var riktigt bra. Trodde inte det skulle vara något jag gillade men den var kul!

2010-07-22 @ 11:09:36
URL: http://sonler.blogg.se/sonler
Postat av: Syrran

Hopppas du kunnat sova bättre i natt!

2010-07-22 @ 12:45:36
Postat av: Carina svarar:

Camilla, Kan hända. Eller så är det all energi som återkommit och bara sprudlar på. Går an som bara den. Skönast att lägga sig om kvällen när kroppen är slut.



Carina, Besluten är både fattade och genomförda. Trivs åter som fisken i vattnet. "Många järn i elden".. visst.. men jag trivs med mina semesterprojekt där jag får arbeta med händer/kropp som bryt mot jobbets hjärnverksamhet till 100%.



Sonja, Under arbetsveckorna kan det hända att jag vaknar av tankeverksamhet (jobb)... men inget sånt nu under semestern. Ej heller "för varmt" eller hormoner som spökar. Har bara sån energi. Tror även att alla kaffetårar hos alla semesterbesöken gör sätter sina spår.



Syrran, I natt ja... haha.

2010-07-22 @ 18:36:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0