Sovrumsbyte

OS är slut. Nu måste man åter aktivera sig om kvällarna. ;)

I helgen flyttade vi tillfälligt över vårt sovrum till gästrummet. Gästsängen inryms numera i allrummets tv-hörna. Orsak? Sovrummet ska ses över.

Beslut har fattats. Takfärg och tapetlim fick jag med mig idag. Golv och tapet levereras imorgon. (Kostsamt att låta mig gå på jobbet. Hade varit billigare om jag stannat hemma.)

Svaren på de största frågorna lär vi få så småningom:
- Bygger det önskade golvet för mycket för skjutdörrarna till garderoben?
- Kan man skruva fast skjutdörrsskenorna i ett flytande golv?
- Och fixar jag/vi att tapetsera med mönsterpassning?

Nu kör vi. Problem är till för att lösas.


Kommentarer
Postat av: Syrran

Ser fram emot att se detta projekt sjösättas!



Tur att inte jag har ditt jobb, så mycket idéer o projekt jag skulle komma hem med.



2010-03-01 @ 21:25:48
Postat av: Daniel

Kör håååårt!!!!

2010-03-01 @ 21:55:01
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Camilla

Mmm, vad fint ni kommer att få! Är säker på att ni klurar ut bra lösningar...

Vi skulle verkligen behöva rusta Felix rum, men det där med hemmaprojekt går verkligen i perioder hos oss... just nu stårcdet rätt stilla. ;)

Har du läst Carin Gerhardsens böcker? Tipsade om dem hos din syrra också.

Kramkram!

2010-03-01 @ 22:15:53
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Carina

Oj vilka skojiga problem ni har, rusta är ju toppenskoj! Kan tro att du får inspiration på din nya rbetsplats, har samma problem jag också :-)

2010-03-02 @ 07:12:54
URL: http://skalet2001.blogg.se/
Postat av: Mårten

Sätt fast skenan med dubbelhäftande tejp mot golvet!

2010-03-02 @ 10:29:55
Postat av: Syrran

De böcker som Camilla tipsar om har jag om du vill låna, riktigt bra var de!

2010-03-02 @ 14:23:01
Postat av: ibw

bra tips av Mårten. Mönsterpassning är inte så svårt, lägg våderna på varandra, markera och klipp.

2010-03-02 @ 15:43:20
Postat av: Carina svarar:

Tackar, bugar och bockar för alla bra tips!!

2010-03-02 @ 19:17:32
Postat av: Sonja

Låter spännande, önskar vi också hade tid och ork att börja engageera oss i våra tänkta projekt.

Mönsterpassning blir nog inget problem, t o m vi har ju klarat det!

2010-03-02 @ 19:23:03
URL: http://sonler.blogg.se/sonler

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0