Trekanten

Det är på Trekanten det händer. Parkeringen i stan alltså. Andra gången jag och syster är där för att parkera en lördag denna höst. Tydligen slagsmål om lediga platser. Igår vart jag (chaufför)/vi både hotade och utskällda.

Hade påbörjat inkörning i ledig parkeringsruta när en bil kommer emot i hög hastighet för att stanna i sista stund mycket tight mot min bil. Parkerade dock klart. Noterar sen att den andra bilisten blockerar min bil för utfart/justering av parkering och vevar ned rutan. 

Det är då jag bestämmer mig. Tänker totalignorera honom/dem som jag kan
göra när jag bestämmer mig för det.

Beordrade de övriga till kvarsittning i bilen medans jag uppsökte parkerings-automaten. Vid automaten kommer bilisten (fortfarande med nedvevad ruta)
och skäller ut mig. Istället för att ge honom någon som helst notis börjar jag lugnt samtala med två andra par kring automaten och vi alla missar vad som försigår bakom våra ryggar. Haha...

Kanske idé att i fortsättningen anlända dit tidigare än vid halvtolvsnåret om lördagarna. Folk blir uppenbarligen heltokiga då. Me included. ;)



Kommentarer
Postat av: Sonja

Ha ha, snyggt jobbat. Totalignorering, häftigt! Och börja samtala med andra kring automaten, garanterat leende också med inga bekymmer i världen hoppas jag.

2010-10-31 @ 15:21:30
URL: http://sonler.blogg.se/sonler.se/sonler
Postat av: Malin

Jag är till ditt försvar (givetvis), jag såg inte bilen som kom fr andra hållet förrän du var halvvägs in i parkeringsfickan, j-vla så löjligt att låtsas köra på o tvärnita just innan, o när jag tänker efter blir jag än mer förbannad nu än just då, min son satt faktiskt precis där bilen skulle ha träffat utifall att han inte hunnit bromsa så precis.. Idiot, vi vet ju hur det känns att bli snuvade precis men så där skulle vi ändå aldrig gjort.

grrrr

2010-10-31 @ 15:39:28
URL: http://malkins.blogg.se/
Postat av: Carina svarar:

Sonja, Precis så var det. Log och pratade med dem andra kring automaten. =)



Malin, Jaa.. nu när du säger det. J-vla idiot till gubbe!

2010-10-31 @ 18:07:10
Postat av: ibw

Tur att min slipper sådant, när man bor i en liten stad.

2010-10-31 @ 23:21:13
Postat av: Keb

Idioter visst finns dom.Bästa är ju att "igga" dom.

Jag har ju en liten förkärlek att reta dom till vansinne.

Det bästa jag vet att t.ex om någon lägger sig på tuten vid rött ljus om man inte är tillräckligt snabb i väg sen det växlat till grönt.

Det har hänt att jag har med flit stannat kvar där och väntat på rött igen och plockat fram kammen och kammat mig.. bästa är ju om man har ett läppstift att plocka fram ... haha

2010-11-01 @ 11:24:31
URL: http://kajsa-keb.blogspot.com/
Postat av: Malin

hahahahaha Keb hon är rolig hon =)



Det hade jag aldrig vågat göra :S

2010-11-01 @ 17:37:07
URL: http://malkins.blogg.se/
Postat av: Carina svarar:

KEB, Hahaha.. du är bara så rolig! Brast ut i skratt när jag läste din kommentar på jobbet bland ett för stunden lite surmulet gäng.

Kanske, kanske.. praktiserar jag det med läppstiftet någongång. Men då ska bakomvarande ha stått på tutan ett tag.

2010-11-02 @ 19:27:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0