Hostig och röstlös

Efter gedigen arbetsvecka stämplade jag ut strax innan tre igår eftermiddag. Tandisbesöket gick strålande. Ett ånyo framskjutet hantverkarjobb frigjorde plötsligt torsdagskvällen.

En kombination av abstinens och spontanitet förde mig ut på landet.
2 km intervallträning runt elljusspåret följt av nedkylande båttur till utebastun. 
På tok för tidigt in i den vid det laget ännu mycket svala utebastun. Kall bastulav, kalla fötter och senare tvätt i kallt älvvatten slutade med rejäl hosta och försvunnen röst.

Fredagmorgon och väckarklockan satte igång 04:20. Ingen lek. Frost på backe och bilrutor, dimma kring vatten och ängar. Jaja.. en sista arbetsdag kvarstår. Ska även ta mig en titt i flaskan med morfinerad hostmedicin.

Inspirerad av herr Morberg vankas gorgonzolafylld älgfilé ikväll. Mums!


Kommentarer
Postat av: Carina

Känns som alla runt omkring mig är genomförkylda och snörvliga just nu så det är väl bara en tidsfråga när jag ska bli dålig gissar jag!

Krya på dig!

2010-09-03 @ 08:17:13
URL: http://skalet2001.blogg.se/
Postat av: Sonja

Nu blir jag nyfiken var du egentligen har varit...

Gorgonzolafylld älgfilé, hmm, måste visst söka fram Herr Mobergs recept jag också.

2010-09-03 @ 08:17:49
URL: http://sonler.blogg.se/sonler
Postat av: Sonja

Förresten krya på dig, det går visst en dj*vulsk förkylning just nu, peppar, peppar så har vi den inte än men H har varit småkrasslig i veckan och P hostade ganska rejält i morse....

2010-09-03 @ 08:19:56
URL: http://sonler.blogg.se/sonler
Postat av: Camilla

Åh, maten blir nog urgod... Måste kika lite i vår Morbergs-kokbok och laga något. Vår kokbok ligger mest och ser snygg ut.

Trevlig helg!

2010-09-03 @ 09:00:40
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Syrran

Ha en härlig helg :)

2010-09-03 @ 21:13:34
Postat av: Syrran igen

Just jag glömde att säga:



- Krya på dig!

2010-09-03 @ 21:13:57
Postat av: Karin

krya på dig !

2010-09-04 @ 22:36:19
Postat av: Syrran igen

Kl 03.00 steg jag upp o drack 2 koppar te, ONT i halsen!

2010-09-07 @ 08:18:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0