Årskrönika 2010

Nej, jag tänker inte gå igenom kronprinsessbröllop, askmoln och dylikt.
Inriktar istället på mitt personliga händelserika 2010. En kort summering med samma rubriker som året innan.

Boende
Separerar och övertar huset där jag stortrivs.
Lägger golv och målar tak i sovrummet.
Målar samtliga fjärrvärmerör vita i hela huset.
Slipar den lackade furutrappan och målar allt vitt utom stegen som ska "ekas".
Får hjälp att flytta fjärrvärmeelement i tvättstugan, blandarbyte i badrummet 
och inkoppling av utebelysning.


Unna
Njuter/kopplar av i sköna stugan. Målar stugan, får den nyinköpta kaminen installerad och provbastar nya vedeldade utebastun. Ångrar genast mitt motstånd till ny bastu.



Böcker/film/musik
Året då jag sent om sider började bekanta mig med Läckbergs figurer.
Får musikdille på ett par låtar; Oskar Linnros "Från och med du" och
The Baseballs "Hot N Cold"
"Pressfotograferade" Brolle under LuleKalaset. Otillåtet visade det sig.



Sport
Vinter OS och Fotbolls VM under ett och samma år. Imponeras av systersonens superkoll av det senare. Själv avstod jag t o m krogbesök för VM matcher.

Luleå Hockey får nya tränare och vips.. från botten till toppen av elitserietabellen. Vem hade kunnat ana det?



Upplevelser
Tillställningarna med nya jobbet var inte att leka med. Trodde jag härdats inom VVS-branschen.. men inte tillräckligt.

Elektroniska prylar tål INTE vatten. Med tekoppen över bärbara datorn, digitalkameran i toaletten och stegräknaren i genomsvettiga sport BH:n
i färskt minne.

Fick för första gången engagera mig för att få bilen igenom den årliga besiktningen. Första anmärkningen på 19 år och hot om körförbud. 

Skjutit revolver, fiskat kräftor, tagit basturekord, kikat på fullmånen i närbild, m m.
Återupptog gamla bekantskaper 30 mil söderut och träffade nya i gamla miljöer. 

Anlitats ett par gånger för fotouppdrag; student- och julkortsfoton.



Träning
Hämtade ut ett träningskort i februari för att ha det undanstökat inför kommande gymbesök. Hann med ETT gymbesök.. den 23 november.
För övrigt en del promenader, stavgång, powerwalk, intervallträning, löparskidor och snöskottning.



Hälsa
Har fått ha hälsan i behåll. En sjukdag från jobbet på hela året.
Kroppen har läkt, hållit ihop och levererat trots stundtals mindre bra behandling.



Jobb
Nytt jobb, nya arbetskamrater, nya bolag, nya rutiner, nya datasystem och
nya kalkyler att sätta sig in i och fixa till. 
Har jobbat på och infört nya kontoplaner, nya rutiner, uppföljningar och
kassarutiner, sett över datasystemen och datoriserat inventeringen, o s v.

Har m a o inte haft några som helst sysselsättningsproblem. Tummen upp
för spikmattan och alla sköna bastubad både på jobbet och privat.



Sammanfattningsvis. Vintern 09/10 slog till i december och ville ALDRIG ta slut. 
Det krävs mycket energi att byta jobb. Speciellt när man vill sätta sig in i och reda upp ALLT under första året. Efter genomförda privata insatser trivs jag som fisken
i vattnet. =)

Kommentarer
Postat av: Syrran

Vilken bra krönika du fått till!!



Många ljuspunkter o ett bra år, vissa punkter kan förbättras lite till nästa år. Hoppas du inte behöver slita lika hårt på jobbet, tex.



God Fortsättning!

2011-01-01 @ 20:59:41
Postat av: Sonja

Härlig krönika, visar på ett intensivt år! Tur att hälsan hållit för det.

Hoppas 2011 blir ett bra år och lite lugnare för din del (men kan du ta det lugnt???)

2011-01-03 @ 14:56:13
URL: http://sonler.blogg.se/sonler

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0