Sommarens bodprojekt

Hur har det gått med sommarens bodprojekt då? Jodå.. peu un peu frammåt.

                                
                                
Fick hjälp med att frakta hem ett STORT bilsläp med singelgrus. Då bodan saknade golv var det inga problem att markbereda, lägga duk samt skotta skottkärra efter skottkärra med grus som underlag. (Klickbara bilder)
 

Efter nästan 2 månader med blå presening som tillfälligt tak (i väntan på att
jag ska bestämma mig om yttertak) kom min duktiga pappa och hjälpte mig
med takläggningen. Övertalades att skippa det önskade plåttaket till förmån
för den underhållsfria och nätta takshingeln.
 


Även dörrarna hängdes på plats. Riktigt nöjd med resultatet. =) 


Sedan följde något så oerhört tråkigt som stålborstning av den hyvlade ytterpanelen. Detta för att ge färgen en chans att fästa och sitta kvar. 
Detta tog mig timmar och dagar!!

Samtlig ändträ och nedersta delen av bodan (liksom dörrarna) grundoljades INNAN grundmålningen tog vid.

Återstår ännu komplettering av vindskivor och takplåtkant, golvläggning samt grundmålning av underspikningen och ett par lager täckmålning. Gissningsvis kompletterar jag även med någon form av sten framför dörrarna.

Kommentarer
Postat av: Syrran

Snart klar - vad skönt!

Att måla är skoj, fast inte om man har ont i arm o axel..

2011-07-31 @ 15:57:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0