Regnvattentunna

Bestämde mig för att göra en regnvattentunna för att samla ihop vattnet från uterumstaket och därmed undvika hålgrävning i gräsmattan samt underlätta blomvattningen på framsidan av huset.

Vet inte om det var p g a detta snickeriprojekt som juli blev i det närmaste regnlös. I såna fall gör jag ytterligare en nästa sommar. ;)

Kom i alla fall över en 200 liters plasttunna med gjutet lock som jag sågade bort.

Hämtade hem och kapade upp virke att klä in plasttunnan med. Stålband, skruv och skruvdragare kom till användning.

För att undvika att den blå färgen skiner igenom springorna valde jag även att beklä insidan innan rep slutligen virades om alltihopa.
  

  
Klickbara bilder (före, mellan, efter)


Kommentarer
Postat av: Syrran

Bra att kunna ta reda på regnvattnet, men ngn tunna blir det inte fler ggr hos oss efter massdöden av ekorrar :(

2011-07-31 @ 15:59:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0