Odlingslåda

Är tveksam om jag har gröna fingrar. Men kände i alla fall för att uppgradera från odling i fd "sandlådan" till en riktig odlingslåda, vilken jag under Kristihelgen snickrade ihop själv.

Givetvis vågade jag in den med vattenpass på sin plats. ;)

Ordentligt med dubbelvikt duk under en hel del (600 liter) ny fräsch jord.

Minskning i omfång från tidigare. Behöll några jordgubbsplantor utanför samtidigt som jag samlade gårdens rabarberodlingar på ett och samma ställe.

Själva lådan är enbart till för färska kryddor, lök, rädisor och sallad.

Bara tre dygn efter sådden i onsdags visar rädisorna livstecken på sina bägge rader. Går antagligen inte att misslyckas med dem. :)

Kommentarer
Postat av: Carina

En bra Quinna reder sig själv, bra jobbat Carina!

Nu hoppas jag att det gror som det ska också :)

2011-06-13 @ 10:38:53
URL: http://skalet2001.blogg.se/
Postat av: Syrran

Det gäller bara att hinna äta dem innan maskarna gör det! I år odlar vi bara "pottis" vi hinner inte med ngt annat.



2011-06-13 @ 18:52:14
Postat av: Sonja

Jösses vad du hinner med. Var har du hittat dem duracellbatterierna.

Själv jobbar, äter och sover jag bara!

2011-06-14 @ 22:56:50
URL: http://sonler.blogg.se/sonler

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0