Kollegor

I tisdags drog regnvädret upp till storm strax efter att jag anlände till jobbet. Var glad att jag hade ett inomhusjobb och att jag inte behövde gå eller cykla till jobbet.

När det är dags för lunch kliver jag ut i ovädret med armarna uppåt utsträckta och utbrister "Vilket underbart väder vi har!" med ett stort leende i hela ansiktet framför en kollega som precis stiger ur bilen för att snabbt slinka innanför ytterdörren.

Vad jag inte visste var att detta var precis vad han behövde denna eländiga dag.
"Precis vad jag behövde! Carina, bara du kan göra mig glad", utbrast han. 
Härligt att med så enkla medel göra en kollegas dag. :)

Strax därefter passerade jag ett träd som gått omkull med rötter och allt. Ja, jag sa ju att det var ett riktigt oväder.

Utdrag ur lördagens morgontidningar:


Nu söker vi nya kollegor. Spännande. Borde verkligen förbereda mig inför morgondagen och veckan. Kan bli några telefonsamtal..

Kommentarer
Postat av: Sonja

Tja, det ska väl vara du att kläcka ur dig sådana kommentarer med det väder vi haft! Visst är det härligt när någon blir så glad över så lite...

2011-10-03 @ 07:27:05
URL: http://sonler.blogg.se/sonler
Postat av: Syrran

Ja det var en rejäl storm men den var under arbetstid så det gick bra att cykla både till o från jobbet. På sonens skola hade det ramlat ganska många träd,ingen råkade ialla fall vara i vägen för dem, tur.

Spännande att få anställa en ny kollega, lycka till.



2011-10-03 @ 08:16:43
Postat av: Camilla

Åh, vilket roligt jobb. Butikssäljare på Colorama. Synd att det är så långt till Luleå.

2011-10-03 @ 09:37:49
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0