Stugvistelse med SPA-känsla

Tog som sagt ledigt i fredags för att vila upp mig ordenligt.

Efter en lång sovmorgon fuskade jag med att måla halltaket ännu ett varv innan
jag packade mig iväg till stugan för att njuta av stuglivet och dess lugn och ro som ALLTID infinner sig där.

Hösten är bra mysig. Bara att elda i kaminen; största mysfaktorn och ljuvlig värme.
För att inte tala om den vedeldade utebastun! Ännu härligare i och med svalare temperaturer. Doppet blir dessutom rejält svalkande i det 6-gradiga sjövattnet. 

            
            
            

Ytterligare två långa sovmorgnar till kl 9. TRE dagar i rad - såå lyxigt!

På söndagen när det sprack det upp tog jag och mamma på oss stövlarna och strosade ut i skogen. Kändes som att jag kunnat gå nästan hur långt som helst men vi fick allt vända tillbaka till förmån till den pågående älgjakten uti skogarna.

Gjorde verkligen ingenting.. utan slappade, läste bok, umgicks med mamma och blev serverad hennes godaste mat; kyckling, laxfilé och t o m finaste älgfilén!
För att inte tala om efterrätterna. Kan inte få nog av hennes söta jordgubbar.
Avrundade med varm äppelkaka (vilken togs ur ugnen precis innan servering)
och vaniljvisp. Mums!

Det är så skönt att få bli bortskämd ibland. Det är mina föräldrar jätteduktiga på!!


Kommentarer
Postat av: Sonja

Vilken härlig helg, den var du säkert välförtjänt av efter ditt "hästjobb"!

Önskar jag också hade föräldrar som kunde skämma bort mig emellanåt, njut så länge det varar!

2011-09-27 @ 07:28:00
URL: http://sonler.blogg.se/sonler
Postat av: Syrran

Åhh fina bilder!



Mina föräldrar är oxå bra på det :) , vi måste komma oss iväg dit snart bara.



2011-09-27 @ 09:48:24
Postat av: Camilla

Så mysigt det låter.

Menar du att du badade i 6 grader!? Det låter ju riktigt hemskt!

2011-09-27 @ 19:59:12
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Carina svarar:

Sonja, Visst är det så. Önskar bara dem fanns lite närmare.



Syrran, Vilken tur att dina föräldrar också är så bra. ;)



Camilla, Klart jag badade. Två kvällar i rad också. Morsan skrattade åt mig när jag simmade. Hon hade visst aldrig sett någon forsa fram så fort tidigare.

2011-09-27 @ 20:17:23
Postat av: inga-britt

Ja,du har verkligen bra föräldrar.

2011-09-28 @ 17:34:46
Postat av: karin

Nöjet har säkert varit ömsesidigt.. föräldrar gillar att få rå om sina barn ibland...

2011-09-28 @ 21:51:43
Postat av: Marianne

Det finns ingen möjlighet att få hyra in sig hod dom??? :)

2011-09-30 @ 08:18:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0