Par...athlon

Träningen går utmärkt. Är inne i en mycket offensiv fas just nu. Kanske för att
jag lagt av med morgonpasset. Kunde inte motivera mig längre att knata om morgnarna då det forfarande inte hunnit ljusna riktigt. Men så spritter det i benen om kvällarna.

Cyklar fortfarande till o från jobbet (5 km enkelväg)... ännu denna vecka.
Nästa vecka börjar lokalbussarna köra enligt den ordinarie tidtabellen med samtliga turer. Återstår att se om däcken håller tills cykeln ställs undan. Tycker jag får pumpa för jämnan numera. Anar även en bula på innerdäcket som kikar fram mellan ytterdäckets frasiga tåtar på däcksidan. Bara det inte smäller när jag ligger på som värst i nedförsbacken innan tunneln med kröken för då kan det gå riktigt illa...

Trots höstovädret igår med mängder av nedvräkande regn, starka höstvindar och löv i horisontalläge i luften uteblev inte den planerade kvällspromenaden. I riktigt rast takt dessutom. Gjorde faktiskt rundan tillsammans med J på rekordtid!
43 minuter ... vilket borde bli en fart på knappa 7 km/timmen.

Ikväll skulle vi bara ta rundan i måttlig takt men inte hann vi långt innan jag oavsiktligt drev upp tempot igen. Har en teori om att ligga på gränsen till en början. Lite lagom smärta i smalbenen borde inte göra något om det bara släpper efter halva sträckan när man blivit riktigt varm.

Idag tangerade vi gårdagens tid. Attans också! Tyckte det gick så bra trots det behagligare vädret. Men skam den som ger sig. Väl hemma hoppade vi upp på cyklarna (!) och tog ett varv till!! Skyllde på att vi ville säkerställa sträckans längd. Gav järnet ... folk måste tro vi blivit alldeles galna. Sträckan?
Precis över de tippade 5 km.

Duon valde duschen. Hade bara fattats ett simlopp till för att det skulle blivit ett triathlon...

Kommentarer
Postat av: Syrran

ni är allt bra knäppa...

2007-09-21 @ 15:25:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0