Vilodag

Idag blir det en vilodag efter fyra dagar på raken med 5 km rask promenad. Igår kväll avrundade jag dessutom (!) med en timme på gymmet. Uppvärmningen på roddmaskinen är effektiv.
Inser även att jag måste lyfta på än mer vikter på skivstången i bänkpress. Det gäller bara att lura psyket innan dess. Provade göra situps på en stor boll. Intressant! Det gäller att både hålla balansen och fixa alla dessa situps.
Avrundade även passet på denna roddmaskin. Länge sedan jag blivit så svettig av ett pass. Men det var något som fattades...

Idag känns det i kroppen. Spår av all träning ger sig tillkänna dels då kroppen känns en aning stum och dels har lite skön träningsvärk börjar smyga sig på.
Då kan jag med gott samvete ta en vilodag.


Kommentarer
Postat av: Camilla

Oj, vad härligt det låter! Avundsjukt här ifrån förkylda mig... men nästa vecka, då jäklar ska jag vara på G igen! =)
K R A M!

2008-01-10 @ 15:30:12
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Junitjej

Vad duktig du är på att träna! HEJA DIG!

2008-01-10 @ 20:54:54
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: Nicas

Tackar, tackar... jag vet att det kommer att komma svackor. :S
Då gäller det att få inspirationen någonstans ifrån.

2008-01-11 @ 10:11:24
URL: http://nicas.blogg.se
Postat av: moster keb

duktig du är !
vet inte om jag vågar
mig till norrbotten :-)
man kanske hamnar på gymmet hahah

2008-01-11 @ 20:42:56
Postat av: IBW

Det var länge sedan jag var på gymmet sist, jag tror att det är fyra år sedan. Men när man väl kommer igång, så är det så skönt. Snart skall jag skärpa mig och "sätta igång", kanske en promenad i morgon. Annars så cyklar jag varje dag till jobbet, men det tar endast 10 min (hm, hm, hm, )

2008-01-11 @ 23:30:15
Postat av: keb

Jag kommer nog inte undan gymmet nu efter min åtgärd i ryggen
Rackarns!
efter min tid hos sjukgympan är det bara att fortsätta med gym.
Med "receptet" i min hand från sjukgymnastiken..
men det är ju bra

2008-01-12 @ 10:43:26
Postat av: Nicas

Träning är alltid skönt... speciellt efteråt (oavsett träningsform).
Kan vara mottigt att ta sig till gymmet ibland och att komma igång. Men väl på plats... slår igång musiken, nollställer hjärnan och flåset börjar komma på roddmaskinen... då känns det bara så bra.

2008-01-14 @ 10:21:44
URL: http://nicas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0