Följ med...

... på min morgonpromenad med stavar på Björks.

 Efter 1,5 km lämnar jag de asfalterade gång- och cykelvägarna bakom mig. Väljer i stället stigar på öppna vidder med kullar.





Efter en tur längs fjärden når man en skogsdunge. Vattnet skymtar lite längre fram.






Trots att klockan bara är strax innan 6 står solen redan högt uppe. Gillar när ljuset letar sig igenom tallskogen.




Lämnar sedan den något snirkliga cykelvägen i skogs-dungen och återvänder ut i solskenet. Ljuvlig start på morgonen.



I slutet av promenaden får jag syn på ett svanpar. Den ena med huvudet under vattnet. Även ett par mindre simfåglar håller dem sällskap. Gillar att svanarna håller ihop hela livet.


För knappt en månad tillbaka bevittnades en björn jaga en älg bara några hundra meter härifrån. Något jag lyckligtvis sluppit bevittna.

Kommentarer
Postat av: Syrran

Ja det där är ju bekanta vyer även för mig! Härliga bilder.

2008-06-13 @ 10:05:36
Postat av: keb

vackra vyer!

härlig promenad väg det där!

2008-06-13 @ 13:29:40
Postat av: IBW

Det verkar vara en mycket mysig promenadväg du hittat.

2008-06-13 @ 22:31:54
Postat av: Camilla

Härligt promenadstråk du har! :)

Kram!

2008-06-16 @ 07:57:35
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0