Se upp!!

Direkt efter jobbet klädde vi om, packade bilen och for upp till skidspåren på Ormberget. Första skidturen i år blev inte lång alls. Men hellre det än att vi inte ids återvända fler gånger.

MEN åker ni 2,6 km spåret - se upp! För mitt i sista nedförsbacken... precis efter att spåren uteblir... och innan de återkommer efter utförslöpan och vänster-kurvan...  finns numera en grop!
Var helt oförberedd att spåret skulle utebli. Hann inte ställa om mig för plogning. Stod med vikten på ytterskidan som skar iväg. Vilken praktvurpa jag gjorde!! 
En snabb blick bakåt uppför backen innan jag snabbt reste på mig, borstade mig fri från snö från kläderna och skamset skidrade vidare.

Jaja... premiäråket är avklarat liksom det efterföljande bastubadet. Nu får jag agera soffpotatis resten av kvällen.

Kommentarer
Postat av: Syrran

Det är aldrig några spår i den kurvan! Jag vet det av egen erfarenhet.... :S Det viktiga är att ingen såg ;)



Fungerar inge bra m att kommentera på blogg.se Ev dyker det upp flera eller ingen alls.

2009-02-03 @ 21:16:24
Postat av: Sonja

Är det bara hyfsat väder i helgen MÅSTE jag också ta mig ut i spåret.

Ja, backen i 2,6 km spåret framkallade panikångest hos mig första gången jag stod på toppen av den, men fixar numera att lugnt ploga mig nerför den.

2009-02-04 @ 08:14:57
Postat av: C a m i l l a

Aj, aj, aj... det där lät inte kul. Tur att du inte bröt benet! Jag har inte åkt skidor på 20 år säkert, så jag skulle nog slå ihjäl mig om jag provade - men det verkar himla mysigt om det är fint väder och vindstilla. ;)

Kram kram!

2009-02-04 @ 16:15:40
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Syrran

Du är utmanad hos mig!

2009-02-04 @ 19:42:14
Postat av: Syrran

hohooo....var är du syster yster?

2009-02-06 @ 20:42:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0