All energi

... går just nu åt till mina tidiga morgonpromenader, cykling till och från jobbet samt arbete. Tyvärr blir bloggen lite lidande.

Uppstigning kl 05:20 för 30-40 minuters stavgång med musik i öronen och i de bästa stunderna en värmande sol i ryggen, ansiktet eller sidledes genom träden.
Cykling 5 km enkelväg till och från jobbet. Tack och lov mest bara utför till jobbet. Desto kämpigare på hemvägen då vi bor på områdets högsta punkt. Får beta av stigningen i etapper.

Det är härligt att ha kommit igång med träningen igen.

Uppdatering senare
Inte nog med det. Onsdagkvällar går jag ut och går med A-L. Igår var inget undan-
tag, trots en natts usel sömn. Fick därmed ytterligare 75 minuters promenad denna dag. Väl hemma dök jag in i bastun för att varva ned. Stupade sedan som ett barn i soffan redan halv nio. Fullständigt slutkörd!

Kommentarer
Postat av: keb

Bloggandet är ju som vad ska jag säga ... ett tillbehör i livet

Motionen är viktigare



Tur att det är kämpigare på hemvägen än tvärtom...

2009-05-13 @ 14:46:00
Postat av: Sonja

Alltså, du promenerar på morgonen för att lite senare cykla till jobbet...!!!

Cyklar till jobbet om vädret är OK, har lika mycket uppför och nedför dit och hem. Det är inte så kul och komma svettig till jobbet, försöker ta det lugnt på morgonen men det går inte på en cykel och alltid lite sent ute.

2009-05-13 @ 15:21:06
Postat av: Syrran

Jag tycker snarare att man blir pigg av motion och friskluft!!



Använder mig förövrigt av samma taktik som Sonja med cyklingen jobbet t.o.r.



Promenerar gör jag en sväng varje kväll, pga stegtävlingen.



2009-05-13 @ 18:04:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0