H e l g

Efter jobbet promenerade jag in till stan. Ljuvliga tider. Njöt av att varje steg, frisk luft och det kvarvarande ljuset vid skymningen vid 17-tiden. Så skönt att kunna vistas utomhus. Att klara sig utan långkalsonger utan att frysa benen av sig alt att slippa pälsa på sig likt en stoppad korv.

Kikade förbi på bokreorna. Fann inget av intresse. Kändes som de minskat i omfång.

OS börjar lida mot sitt slut. Luften gick liksom ur mig då Tre Kronor åkte ut mot Slovakien redan i kvartsfinalen. T o m så att guldet i herrarnas långa skidstafett kom lite i skymundan. I natt stenade tydligen damernas curlinglag hem guldet (osett). Fantastiskt egentligen. Börjar nog känna mig lite mätt på OS.



Fredag. Gott och enkelt med hemmagjord pizza. Med de färdiga pizzakitten som finns att köpa med botten och tomatsås är det förträffligt enkelt. Bara att fylla på med egen fyllning. Skinka, bacon, färska champinioner och färska tomater.
På min halva även oliver och massor av lök. Slutligen riven ost över alltsammans och in i ugnen. Nu vankas skön slappa helg.

Kommentarer
Postat av: Sonja

Ja, skönt att kylan gett sig, men är inte särskilt positiv till snön som kommer.

Den pizzan såg mumsig ut.

Vi åt tacos och kvällen blev jobbig ur föräldrasynpunkt så nattsömnen var helt förlorad vilket innebär att man är heltrött idag. Orkar inte ens bli besviken på att mitt surdegsbröd blev misslyckat.

2010-02-27 @ 13:30:10
URL: http://sonler.blogg.se/sonler
Postat av: Camilla

Bokrean har mist mycket av sin forna glans. Förut var man ju helt galen i bokrean och åkte t o m dit på morgonen innan jobbet. Konstigt egentligen, men böcker kanske är billigare att köpa nu och så finns det ju pocketböcker i ett aldrig minskande flöde.

Mmm, pizzan såg magnifikt god ut! Mums!

Kramar!

2010-02-27 @ 18:08:32
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0