Med "lådda"

Sedan jul har jag haft med mig matlåda till jobbet varje dag. Evigheter sedan... 
De senaste 2 åren har jag istället lämnat arbetskraften för att inta lunch ute.
En ny omvändning? Ett nyårslöfte? Nope, men det underlättar grymt att lära känna sina nya arbetskollegor (att äta på plats) och introduktionen (som varar ännu en vecka).

Har burit med mig de mest varierande lådorna. De baconinlindade ädelostfyllda kycklingfileerna med ris var grymt goda men också mindre nyttiga. Tuben med färdig ärtsoppa och ostmackor kändes inte lika upphetsande. Däremot har Korvgubben tvärsöver gatan inte lockat alls. 



Kommentarer
Postat av: Syrran

Jag lyxade till igår o lämnade "heta stolen" för en lunch m några av tjejerna på jobbet, det var mycket välgörande att pausa o skratta o surra, för övrigt så har det varit hell week på jobbet.. :S

2010-01-16 @ 08:36:37
Postat av: Carina

Samma här, har också mat med mig i stort sätt varje dag. Dels för att det är svårt att hitta bra gi mat men också för att det inet finns några matställen intill min praktik, bara en thaivagn men det kan jag ju inte äta varje dag!

Oj vad god din låda ser ut, gi vänlig om man tar bort riset ;-)

2010-01-16 @ 10:08:42
URL: http://skalet2001.blogg.se/
Postat av: Sonja

Numera är det dåligt med lunchlåda, blir det över middag hamnar det ofta i frysen så M har snabbmiddag när vi inte hinner hem och fixa middag åt honom innan träning.

Så en kycklingklubba från affären eller en sk "ljuvlig dryck" är min lunch numera.

Men att lämna kontoret på lunchen och gå ut en kort sväng är jätteskönt för att orka med em.

2010-01-16 @ 11:19:10
URL: http://sonler.blogg.se/sonler

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0