Bak

De dagliga regnskurarna har gjort mig i bakartagen. Under midsommar-aftonen slängde jag ihop en långpanna chokladrutor. Under midsommardagens kväll blev det en efterrätt.


Stjärnanis, kanelstänger och gelatinblad


Socker, grädde och vaniljsocker..


Kokar upp i kastrull och låter stå en kvart.
Silar och tillsätt resterande grädde med nedsmälta vattenblötta gelatinblad.


Rör ned några dl medelhavsyoghurt


Kyler ned i lutande ställning för lite coolare slut"look" på pannacottan. Serveras med jordgubbar. Det är ju trots allt midsommar.

Sen fick jag toksug att dra på mig träningskläderna och sticka ut och jogga 4,5 km
på Ormberget. Varmt, fuktigt (efter regnet) och myggfritt trots den sena timmen
(21-21:30). Springsteen i lurarna. Ljuvligt!


Kommentarer
Postat av: Camilla

Men wow! Jag vet inte vad som låter härligast här, pannacotta eller jogging... Underbart!

Jag längtar tills jag har byggt upp min kondition lite mer, så att jag kan ta mina första löpsteg.

Kram!

2011-06-26 @ 20:50:44
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Syrran

Låter gott, du hade gärna fått komplettera inlägget m ett recept!!



Har både kanelstänger o stjärnanis hemma.

2011-06-28 @ 12:40:53
URL: http://malkins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0